Google’dan Kanada’ya 70 Milyon Dolarlık Dijital Medya Ödemesi!

Google, Kanada’daki Medya Kuruluşlarına 100 Milyon Kanada Doları Ödeme Yaptı

ABD merkezli teknoloji devi Google, Kanada’daki dijital medya kuruluşlarına 100 milyon Kanada doları (yaklaşık 70 milyon ABD doları) ödeme yaptı.

Google ve Kanada Gazetecilik Kolektifi Anlaşması

Google, Çevrimiçi Haberler Yasası’ndan muaf tutulmak amacıyla, Kanada Gazetecilik Kolektifi aracılığıyla medya kuruluşlarına ödeme yapmayı kabul etti. Şirket, fonların dağıtımı için federal düzeyde kurulan, kar amacı gütmeyen Kanada Gazetecilik Kolektifi’ne toplamda 100 milyon Kanada doları aktardı.

Bu kolektif, bağımsız yayıncılar ve yayın kuruluşları tarafından Mayıs 2024’te kuruldu ve dijital medya platformlarının gazetecilik içeriklerini haksız bir şekilde kullanmasını önlemek için faaliyet gösteriyor. Aralık ayında yapılan açıklamaya göre, fonların ilk kısmı Ocak ayı sonuna kadar medya kuruluşlarına dağıtılacak.

Çevrimiçi Haberler Yasası: Bill C-18 Nedir?

Kanada’da yasalaşan Bill C-18 olarak bilinen Çevrimiçi Haberler Yasası, dijital platformların Kanadalı haber içeriklerini kullanmaları durumunda medya kuruluşlarına ödeme yapmalarını şart koşuyor. Yasa, Meta ve Google gibi dev şirketleri kapsıyor.

Google, başlangıçta Meta’nın izinden giderek Facebook ve Instagram platformlarında Kanadalı haber içeriklerini engelleme tehdidinde bulunsa da, nihayetinde ödeme yapmayı kabul etti. Anlaşma, Bill C-18’in yürürlüğe girmesinden sadece üç hafta önce sağlandı.

Gazetecilere ve Yayıncılara Nasıl Ödeme Yapılacak?

Kanada Gazetecilik Kolektifi tarafından yapılan açıklamaya göre, tam zamanlı çalışan bir gazetecinin yıllık çalışma süresinin 2 bin saat olduğu varsayımıyla uygun yayıncılar, her bir gazeteci için 13 bin 798 dolar ödeme alacak. Yayın kuruluşları ise bu tutarın her çalışan için 6 bin 806 dolarını alabilecek.

Kanada Mirası Departmanı yetkilileri, küçük çaplı basın ve dijital platformların her gazeteci için yaklaşık 17 bin dolar alabileceğini belirtti. Bununla birlikte, Kanada hükümeti, devlet destekli medya kuruluşları olan Kanada Yayın Kurumu (CBC) ve diğer büyük yayın kuruluşlarının alabileceği ödeme miktarına üst sınır koydu.

Meta Ödeme Yapmaktan Kaçındı

Google’ın aksine, Meta Kanada’da herhangi bir ödeme yapmayı reddetti. Meta, Kanadalı haber içeriklerini Facebook ve Instagram platformlarında engelleyerek Çevrimiçi Haberler Yasası’ndan etkilenmemeye çalıştı. Bu hamle, Kanada’daki gazetecilik sektörü üzerinde ciddi tartışmalara yol açtı.

Google’ın ABD’deki Hareketleri

Google, geçen yıl Nisan 2024’te, ABD’nin Kaliforniya eyaletindeki haber sitelerine bağlantıları bazı kullanıcıların arama sonuçlarından kaldırmaya başladı. Bu hamle, eyalet meclisinin, Google’ın haber içeriklerine bağlantı vermesi karşılığında medya şirketlerine ödeme yapmasını zorunlu kılacak bir yasa tasarısını geçirmesi durumunda alınacak bir önlem olarak değerlendirildi.

Google, Kaliforniya’daki gazetecilik sektörüne destek amacıyla 110 milyon dolarlık bir ödeme planladığını duyurdu. Ancak bu ödeme, “vergi mükelleflerin de katkıda bulunması gerektiği” şartına bağlandı. Ekim ayında yapılan açıklamada, eyalet hükümetiyle Google arasındaki bazı önemli maddelerin hala çözüme kavuşturulmadığı belirtildi.

Related Posts

Substack içerik üreticilerine büyük müjde

Son bir yıldır haber bülteni platformu kimliğinden çıkarak video araçlarını önemli ölçüde genişleten Substack, içerik üreticilerine yönelik yeni canlı yayın özelliklerini duyurdu. 2 Temmuz 2025 Çarşamba günü yapılan açıklamayla, yayıncıların canlı …

Google Haritalar’daki gizli tehlike ortaya çıktı! Her ev tehlikede olabilir!

Google Haritalar’ın Street View özelliği hırsızların kullandığı teknik haline geldi. Hırsızlar bu özelliği kullanarak keşif yaptığı ortaya çıktı.

İşte Pentagon’un UFO’larla ilgili açıkladığı şaşırtıcı gerçek

Pentagon, 1 Mayıs 2023 ile 1 Haziran 2024 arasında 485 yeni UFO ihbarı alındığını açıkladı. Ancak çoğu vakanın balon, uçak ve bulut gibi sıradan gökyüzü nesneleri olduğu ortaya çıktı.

Yılın en güvenli otomobilleri açıklandı: Hyundai zirvede

Her geçen gün artan otomobil sayısı ve hızla değişen otomotiv sektörü, güvenlik konusunda daha fazla seçenek sunuyor. Tüketiciler, araç alırken sadece performans ve tasarımı değil, güvenlik gibi önemli bir detayı da göz önünde bulunduruyor. Kar amacı gütmeyen ABD kuruluşu IIHS, 2025 model yılı için en güvenli otomobilleri açıkladı. Peki, 2025’te en güvenli otomobiller hangileri? İşte detaylar.

Apple, eleştirilen iOS 26’nın tasarımını güncelledi

Tasarımsal olarak cam estetiğini benimsemeyi tercih eden Apple, iOS 26 ile telefondaki bazı bölümlerin görünmediğine yönelik eleştirilmişti.

Instagram’dan yenilik: “Repost” özelliği test ediliyor

Instagram, kullanıcıların başkalarının gönderilerini kendi akışlarında yeniden paylaşmasına (repost) olanak tanıyan yeni bir özelliği test ettiğini doğruladı. Şirket, bu özelliği ilk kez 2022 yılında geliştirmeye başlamıştı. Şimdi ise bazı kullanıcılar, repost seçeneğini hesaplarında görmeye başladıklarını bildirdi. Yeni özellikle birlikte kullanıcılar yalnızca başkalarının gönderilerini değil, kendi eski paylaşımlarını da yeniden paylaşabilecek.