Avrupa’da otomotiv sektörüne maliyet darbesi

Avrupa Otomotiv Sektöründe Derin Kriz Devam Ediyor

Son yıllarda otomobil endüstrisinde yaşanan teknolojik gelişmeler, özellikle Çin ve ABD’den gelirken, Avrupa’da otomotiv sektörü giderek zor zamanlar yaşıyor. Elektrikli araçlara geçişin maliyetleri yüksek olması ve Çinli üreticilerin artan rekabeti, Avrupa otomotiv sektörünü olumsuz etkiliyor.

Avrupa’nın otomotiv endüstrisinde yaşanan kriz, birçok farklı sebebin etkileşimiyle ortaya çıkarken, sektörde faaliyet gösteren birçok firmanın fabrika kapatma ve işten çıkarma haberleri dikkat çekiyor.

Kıtadaki otomotiv üreticileri ve tedarikçileri de krizden nasibini alıyor. Tedarikçiler, düşen siparişler ve artan maliyetlerle mücadele ederken, birçoğu elektrikli araç talebini karşılamak için işten çıkarma veya yeniden yapılanma planları yapıyor.

  • Bosch Binlerce Kişiyi İşten Çıkaracak

Avrupa’daki otomotiv sektöründe işten çıkarma kararına Bosch da katıldı. Şirket, otomotiv biriminde dünya genelinde 5 bin 500 kişiyi işten çıkaracak. Bosch ayrıca üretim tesislerinde kısa mesaiye geçeceğini duyurdu.

Diğer yandan Alman otomotiv ve sanayi tedarikçisi Schaeffler, zayıf talep nedeniyle 2 bin 800’ü Almanya’da olmak üzere Avrupa genelinde toplam 4 bin 700 kişiyi işten çıkaracağını açıklamıştı. Schaeffler ayrıca Avusturya ve İngiltere’deki fabrikalarını kapatma planları yapıyor.

  • Yedek Parça ve Tedarik Sanayi Etkileniyor

Otomotiv tedarikçisi Feintool, Almanya’daki bir tesisini kapatacağını ve 200 kişiyi işten çıkaracağını açıkladı. Aynı şekilde Fransız otomobil parçaları üreticisi Valeo da Avrupa’da yaklaşık 1000 kişinin işine son verecek. Michelin ve Stellantis gibi firmalar da Avrupa’da fabrika kapatma kararları almış durumda.

Avrupa otomotiv sektöründe yaşanan kriz, sadece üreticileri değil, tedarikçileri de olumsuz etkiliyor. Endüstrideki bu belirsizlik, istihdam ve ekonomi açısından ciddi endişelere yol açıyor.

  • Alman Otomotiv Sektöründe Sipariş Eksikliği Derinleşiyor

Almanya merkezli Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo) tarafından yapılan açıklamaya göre, Alman otomotiv sektöründe kasımda yaşanan sipariş eksikliği sektörde derinleşen bir krize işaret ediyor. Şirketler, pandemi ve tedarik zinciri sorunları nedeniyle sipariş aksaklıkları yaşıyor ve endüstriyel dönüşüm sürecinin etkilerini görmekte zorlanıyorlar.

Kısacası, Avrupa otomotiv sektöründe yaşanan sorunlar, sektördeki firmaların ve çalışanların geleceği adına endişe verici bir tablo oluşturuyor. İşten çıkarmaların artması ve fabrika kapatma haberleri sektördeki belirsizliği daha da derinleştiriyor. Yaşanan krizin aşılabilmesi için sektöre yönelik kapsamlı ve sürdürülebilir bir iyileşme planı gerekiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir